Adverteren op Instagram

Instagram is het sociale medium waar we heel laagdrempelig foto’s en video’s delen. Instagram werkt snel en is visueel zeer aantrekkelijk. Vandaar dat het medium vooral populair is onder jongeren tussen 15 en 19 jaar (73% gebruikt Instagram) en mensen tot 35 jaar. Omdat het netwerk vooral mobiel wordt gebruikt, is Instagram een uitgelezen mogelijkheid om vooral de jeugdige consument te bereiken.
Waarom kiezen voor adverteren op Instagram?

Groot bereik

Met ruim vier miljoen gebruikers is Instagram het snelst groeiende sociale netwerk van ons land. Instagram staat bij marketeers bekend om zijn hoge attentiewaarde. Onderzoek wijst uit dat, in vergelijking met andere sociale media, de gemiddelde Instagram-gebruiker twee-en-half keer zo vaak op een advertentie klikt.

Indrukwekkende targeting

Instagram is onderdeel van Facebook. Dat betekent dat Instagram door hetzelfde hypertargeting-platform wordt ondersteund. Bij Instagram gaan de advertenties op natuurlijke wijze op in de stijl van het medium. Hierdoor zijn gebruikers eerder geneigd om advertenties te bekijken.

Retargeting

Mensen hebben uw website bezocht, maar hun winkelmandje is nog leeg. Instagram biedt (net als Facebook) de mogelijkheid om deze potentiële klanten opnieuw te benaderen. Met behulp van een stukje code op uw website, de zogenaamde Facebook-pixel, wordt duidelijk wie welke pagina heeft bekeken. Via Instagram kunt u deze mensen een advertentie tonen, ofwel ‘retargeten’.
Voorbeelden van Instagram-advertenties
Wat kost adverteren op Instagram?
Net als bij adverteren op Facebook bepaalt u vooraf uw budget per dag, of voor een bepaalde periode. Binnen dit budget betaalt u een vast bedrag per duizend vertoningen of per click. Aan Impactonline betaalt u een uurtarief voor de geleverde diensten.
Wat is het verschil tussen Instagram- en Google-advertenties?
Mensen die googelen zoeken informatie over een product of dienst, of hebben een specifiek probleem. Hun zoekopdrachten geven bedrijven de mogelijkheid om advertenties te tonen. Echter, als adverteerder moet u wachten totdat mensen naar informatie zoeken. Via Instagram bereikt u mensen op basis van hun persoonlijke gegevens en interesses, zelfs voordat zij behoefte aan informatie hebben. Instagram werkt dus proactief en Google reactief.
Interesse in adverteren op Instagram? Hieronder ziet u onze mogelijkheden:

Pakket A: Instagram-campagne

Uw Instagram-campagne verdient een goede voorbereiding. Samen met Impactonline bepaalt u uw doel en uw doelgroep, het type advertentie, het budget en de looptijd. Impactonline zorgt vervolgens voor slimme targeting, plaatsing van uw advertentie, voert A/B-testen uit en monitort uw campagne. U ontvangt periodieke rapportages van de resultaten.

Pakket B: Instagram-campagne inclusief design en copywriting

Content is key… Het succes van uw campagne hangt in sterke mate af van de inhoudelijke kwaliteit. Impactonline zorgt daarom voor de creatie van een opvallende, aantrekkelijke en relevante advertentie. Wij weten hoe uw campagne een flinke boost aan zeggingskracht moet krijgen en naadloos aansluit bij uw doelen, strategie en gebruikelijke huisstijl en tone-of-voice.

Pakket C: Instagram-retargeting

Retargeting levert in de praktijk zeer goede resultaten op. Met retargeting bereikt u mensen die eerder uw website hebben bezocht, maar nog niet tot actie zijn overgegaan. Impactonline plaatst de Facebook-pixel op elke pagina en segmenteert de bezoekers. Zij kunnen vervolgens op Instagram met een advertentie worden benaderd. U kunt deze mensen ook een specifieke, verleidelijke aanbieding tonen, al naar gelang de pagina die zij hebben bekeken.
Ontvang een offerte op maat
Wilt u uw product onder de aandacht brengen bij precies de juiste mensen en bent u geïnteresseerd in een campagne op Instagram? Geef hieronder aan wat uw wensen zijn, dan ontvangt u vandaag nog een offerte op maat.
Uw campagnewensen

© 2017 – 2024 Impactonline   |   Privacyverklaring   |   Disclaimer