Adverteren op Facebook

Facebook is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Via Facebook delen we de meest uiteenlopende informatie met elkaar. En omdat we zo veel informatie delen, is het mogelijk om mensen heel gerichte, bijna persoonlijke advertenties te tonen. Dat maakt Facebook een ideaal platform voor adverteerders. Adverteren op Facebook helpt u nieuwe klanten te vinden, informatie over uw product of dienst te delen en uw sales te vergroten.
Waarom kiezen voor adverteren op Facebook?

Groot bereik

Met bijna elf miljoen gebruikers is Facebook het grootste en belangrijkste sociale netwerk van Nederland.

Indrukwekkende targeting

Via geen enkel ander medium kan zo nauwkeurig worden geadverteerd. Het advertentie-platform van Facebook kent maar liefst 850 targetingmogelijkheden die ook onderling gecombineerd kunnen worden. Op basis van o.a. leeftijd, geslacht, functie, locatie, interesses en hobby’s bereikt u tegen lage kosten precies de juiste mensen.

Retargeting

Mensen hebben uw website bezocht, maar hun winkelmandje is nog leeg. Facebook biedt de mogelijkheid om deze potentiële klanten opnieuw te benaderen. Met behulp van een stukje code op uw website, de zogenaamde Facebook-pixel, wordt duidelijk wie welke pagina heeft bekeken. Via Facebook kunt u deze mensen uw advertentie tonen, ofwel ‘retargeten’.
Welke verschillende Facebook-advertenties zijn er?
Hieronder ziet u een voorbeeld van een advertentie met één afbeelding (Image Ad) en een advertentie met meerdere afbeeldingen (Carousel Ad). Een advertentie kan ook worden voorzien van een video of een diavoorstelling.
Waar verschijnen Facebook-advertenties?
Uw advertenties worden getoond in het nieuwsoverzicht (desktop en/of mobiel), in de rechterkolom (desktop) of via Instagram (mobiel). U bepaalt zelf waar uw advertenties wel of niet verschijnen.
Wat kost adverteren op Facebook?
Als u via Facebook adverteert komt u nooit voor verrassingen te staan. U bepaalt vooraf uw budget per dag, of voor een bepaalde periode. Binnen dit budget betaalt u een vast bedrag per duizend vertoningen of per click. Aan Impactonline betaalt u een uurtarief voor de geleverde diensten.
Wat is het verschil tussen Facebook- en Google-advertenties?
Mensen die googelen zoeken informatie over een product of dienst, of hebben een specifiek probleem. Hun zoekopdrachten geven bedrijven de mogelijkheid om advertenties te tonen. Echter, als adverteerder moet u wachten totdat mensen naar informatie zoeken. Via Facebook bereikt u mensen op basis van hun persoonlijke gegevens en interesses, zelfs voordat zij behoefte aan informatie hebben. Facebook werkt dus proactief en Google reactief.
Interesse in adverteren op Facebook? Hieronder ziet u onze mogelijkheden:

Pakket A: Facebook-campagne

Uw Facebook-campagne verdient een goede voorbereiding. Samen met Impactonline bepaalt u uw doel en uw doelgroep, het type advertentie, het budget en de looptijd. Impactonline zorgt vervolgens voor slimme targeting, plaatsing van uw advertentie, voert A/B-testen uit en monitort uw campagne. U ontvangt periodieke rapportages van de resultaten.

Pakket B: Facebook-campagne inclusief design en copywriting

Content is key… Het succes van uw campagne hangt in sterke mate af van de inhoudelijke kwaliteit. Impactonline zorgt daarom voor de creatie van een opvallende, aantrekkelijke en relevante advertentie. Wij weten hoe uw campagne een flinke boost aan zeggingskracht moet krijgen en naadloos aansluit bij uw doelen, strategie en gebruikelijke huisstijl en tone-of-voice.

Pakket C: Facebook-retargeting

Retargeting via Facebook levert in de praktijk zeer goede resultaten op. Met retargeting bereikt u mensen die eerder uw website hebben bezocht, maar nog niet tot actie zijn overgegaan. Impactonline plaatst de Facebook-pixel op elke pagina en segmenteert de bezoekers. Zij kunnen vervolgens met een advertentie worden benaderd. U kunt deze mensen ook een specifieke, verleidelijke aanbieding tonen, al naar gelang de pagina die zij hebben bekeken.
Ontvang een offerte op maat
Wilt u uw product onder de aandacht brengen bij precies de juiste mensen en bent u geïnteresseerd in een campagne op Facebook? Geef hieronder aan wat uw wensen zijn, dan ontvangt u vandaag nog een offerte op maat.
Uw campagnewensen

© 2017 – 2024 Impactonline   |   Privacyverklaring   |   Disclaimer